قلب یکی از مهمترین اعضای بدن است که سلامت و عملکرد طبیعی آن برای حفظ سلامت بدن و کارکرد طبیعی همه اعضای بدن، لازم و ضروری است. هرگونه اختلال و بیماری در فعالیت طبیعی و روزانه قلب و عروق می تواند به نارسایی و اشکال در کارکرد مغز، کلیه و سایر اعضای بدن منجر شود. به همین دلیل آشنایی با ساختار قلب و عروق و اطلاع از بیماریهای قلبی و علایم بیماریهای قلبی امری ضروری است و لازم است افراد در حد امکان با این موارد آشنایی داشته باشند.

امروزه بیماریهای قلبی و عروقی شایعترین عامل مرگ و میر و بیماری در اغلب کشورها و از جمله در کشورمان ایران هستند. با توجّه به تغییر سبک زندگی و ماشینی شدن کارها و تغییر در عادات تغذیه‌ای و فعالیت های بدنی، بیماریهای متابلیکی از جمله بیماریهای قلبی و عروقی به شدّت افزایش یافته‌اند و تقریباً خانواده‌ای نیست که به نحوی درگیر بیماریهای قلبی و عوارض ناشی از آن نباشد.

همانند بسیاری از بیماریهای دیگر اصلی ترین دغدغه افراد در مواجهه با یک بیماری یا علایم آن، پیدا کردن یک مشاور خوب در این زمینه است. این موضوع به ویژه در مورد بیماریهای قلب و عروق که از اهمیت زیادی برخوردار هستند، مهم است و دسترسی داشتن و استفاده از یک مشاور در زمینه بیماریهای قلبی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در برخورد با علایم قلبی چه باید کرد؟

بهترین کار در زمان مواجهه با علایم قلبی مراجعه به پزشک است. با توجه به ماهیت بیماریهای قلبی و خطر ایست قلبی لازم است به نزدیکترین درمانگاه یا اورژانس مراجعه نمایید. البته در صورت دسترسی بهتر است با پزشک متخصص داخلی یا متخصص قلب و عروق مشورت نمایید. تأخیر در بررسی علایم قلبی می تواند به بیماریهای مهم و آسیب زا مانند سکته‌های قلبی و مغزی منجر شود.

👈 بیشتر بدانیم: آشنايي با علايم قلبي 🔗

علایم شایع قلبی

بیماریهای قلبی و عروقی علایم مشخص و شناخته شده‌ای دارند که عبارتند از:

درد قفسه سینه

تنگی نفس

ضعف و خستگی

سرگیجه

تورم و ادم بدن

تپش قلب

درد و زخم در انگشتان دست و پا

تورم شکم

کلینیک قلب من

کلینیک قلب من ، یک مرکز فوق تخصصی قلب و عروق در تهران است. کلینیک قلب من با بهره گیری از بهترین پزشکان متخصص قلب و عروق و اعضای هیات علمی دانشگاه و با استفاده از تجهیزات و آخرین تکنولوژی تشخیص بیماریهای قلب و عروق در خدمت مراجعین محترم است.

بهترین متخصص قلب در تهران

محیط آرام، احترام به بیماران، کار آکادمیک و مبتنی بر علم از نکات متمایز کلینیک قلب من است. اعضای هیات علمی و اساتید محترم دانشگاه که با کلینیک همکاری می کنند بیشترین زمان و وقت ویزیت بیماران را به مصاحبه و شنیدن دقیق شکایات مراجعین اختصاص می دهند و با معاینه دقیق اقدامات تشخیصی و پاراکلینیکی مناسب را انتخاب می کنند. 

تجهیزات و امکانات پزشکی امروزه از پیشرفت های قابل توجهی برخوردارند و استفاده از آنها نقش مهمی در تشخیص و درمان بیماریهای قلبی دارد. در کلینیک قلب من سعی شده تا از آخرین امکانات و تجهیزات قلب و عروق استفاده شود تا بررسی کامل علایم قلبی مقدور باشد.